top of page
freestocks-OfaDD5o8hpk-unsplash_edited.jpg

איך הגעתי להוראה?

הגעתי להוראה בגיל מאוחר יחסית אחרי 14 שנים כמהנדסת תכנה באותה חברה, אחרי שחיי האישיים עברו תהפוכות ענקיות שזה אומר אחרי שהתגרשתי בפעם הראשונה התחתנתי, נולדו לי תאומים נולדה להם אחות קטנה ואז פיטרו אותי.

אחרי שפיטרו אותי הבנתי שאני לא רוצה להיות בעולם ההיי טק שזה לא ממש מדבר אלי. אז מה כן? באותה תקופה כבר התגלה אלי עולם הרוח. כבר הייתי מלווה ומודרכת , הייתה לי מדריכה שהייתי מטופלת אצלה באופן אישי וגם הייתי הולכת אליה לסדנאות. שם התגלה לי עולם מופלא , שהרגשתי שאני זקוקה לו נואשות. שם למדתי על מלאכים ומדריכים, לעשות בקשת מלאכים, לאכול נכון, להפסיק לעשן, לדבר עם אלוהים, להאמין באלוהים. למדתי מה זה ריצוי ותלות ואיך להיפרד מהם, מה זה גלגול, איך לעשות שחזור גלגולים, לעשות מדיטציה להדריך מדיטציה, למדתי המון מושגים חשובים שהיו רלוונטיים עבורי מאוד כמו שיעור, תיקון. מתוך ההיחשפות הזו התחילו החיים שלי לזוז באופן מסחרר. באמת הצלחתי להיפרד מהבן זוג הראשון שלי, אב שתי בנותיי הגדולות, להתחתן מחדש, להיות מפוטרת. דברים שלא העזתי לעשות לפני זה. זה קצת מצחיק להגיד על "להיות מפוטרת" שאני עשיתי את זה אבל זה בהחלט ככה. מהרגע שנכנסתי לעולם ההיי טק, רציתי לצאת. הרגשתי שזה לא בשבילי, שאני לא מספיק טובה, לא מספיק חכמה או חריפה. המחשבות האלו לא מדויקות אבל העולם הזה באמת לא דיבר אלי. כן, הייתי עובדת מאוד מוכשרת אבל גם לא חשבתי כך וגם לא התנהלתי כך.

בכל אופן המצב שהגעתי אליו הוא שאני מובטלת, יש לי כבר 5 ילדים, לעיתים יש בבית גם 8 ילדים, 3 מנישואיו הראשונים של בעלי דאז. הבית רוחש החיים תובעניים. ואני לא יודעת מה אני רוצה לעשות.

יש לי כבר שני תארים ראשונים - מדעי המחשב ומספר שנים מאוחר יותר למדתי גם פסיכולוגיה. העולם הטיפולי קרץ לי , בעיקר הנושא של אבחון , של למצוא מה המקור לבעיה ולמה. וזה הכיוון שאני מעוניינת ללכת בו, למדתי לעשות טיפולי אנרגיה לעשות שחזור גלגולים, להדריך מדיטציה. אז למה לא ליצור קהל לקוחות ולבנות את עצמי ? אני מנסה אבל זה ממש לא הולך, אז אני חושבת אולי על חוגים בצהרונים, רכזת חברתית של מועצות וכו וכו.... כך עוברים 7 חודשים ותקופת האבטלה הולכת ונגמרת ואני מבינה שאני חייבת להרוויח ואני הולכת להיות מורה מחליפה. מטרטרת את עצמי בין בתי ספר.

רק ההתנסות הזו כדאי להתעכב עליה רגע, כי היא כמעט בלתי נתפסת. כל יום בית ספר אחר קורא לי, כל יום כיתה אחרת, תלמידים אחרים, שכבת גיל אחרת כשזה נע מכיתה א ועד כיתה ח.

עולם ההוראה הוא הירארכי כשבקצה ההירארכיה יושבים המורים המחליפים. אף אחד לא סופר אותם, לא התלמידים לא המורים, לא ההנהלה. מעין אויר שקוף בבית ספר שסותם חורים. תשאלו את הילדים שלכם בבית מה זה מורה מחליף ? תראו ישר את החיוך מתפשט על פניהם. מורה מחליף הוא קריאה לבלגן. במיוחד אם הוא מבחוץ.

מה זה אומר על בית הספר, על מערכת החינוך? כל אדם חסר ניסיון יכול להיכנס לכיתה ? מקווים שהוא אדם "תקין" או לפחות לא יעשה נזק ? לא בטוחה שהמנגנון הזה כבר כיום. אני חושבת שמשתדלים שהמחליפים יהיו מתוך בית ספר, אבל אז המנגנון הזה היה קיים והוא היה בלתי אפשרי.

עבורי ההתנסויות האלה לא פשוטות להיכנס לכיתה כשאני חסרת סמכות, חסרת בטחון לא יודעת מה אני עושה.... זה הלחיץ אותי מאד, המוח רץ אני חושבת איך אני פותרת את הפלונטר התעסוקתי של חיי,

עד שבאחד מבתי הספר המנהלת מבקשת שאכנס להחליף מורה שיוצאת לחופשת לידה, ל – 3 חודשים שהתארכו ל- 6. אני לוקחת את זה וקופצת ראש למים, ו.... ללא חגורת הצלה.



Recent Posts

See All
bottom of page